DAFI Academy: Grundstenene i godt kommunikationsarbejde – sådan kommunikerer du med pressen

10. november, 2017
09:00 til 12:00
Design Society, Frederiksholms Kanal 30-C, 1220 København K

Din virksomhed har garanteret en masse spændende nyheder, der aldrig når medierne, fordi det er svært at få skrevet den perfekte pressetekst – eller fordi det er svært at se den gode vinkel, når man selv har fingrene dybt begravet i mode-dejen. Men det er der råd for, og det er slet ikke så svært.

Til DAFI Academy den 10. november gennemgår Naja Helene Hertzum, CEO hos Holm & Bertung PR, en række teknikker, der kan bidrage til pressearbejdet i den lille modevirksomhed. Deltagerne bliver med udgangspunkt i konkrete eksempler klogere på, hvor de gode historier gemmer sig, og på hvordan en pressemeddelelse – eller et pitch – skal skrues sammen for at fange journalisternes opmærksomhed i strømmen af henvendelser.

Workshoppen er en kombination af oplæg og gruppearbejde med masser af fælles feedback, og Naja vil bl.a. komme ind på følgende:

  • Vigtige dos and don’ts i kommunikationsarbejdet
  • Pressemeddelelsens opsætning og grundlæggende tommelfingerregler
  • Sådan finder du den skarpe vinkel
  • Få mediefolkene til at spidse ører
  • Overskriftens anatomi
  • Målgruppeanalyse
  • Nyhedstrekanten

Workshopholder
Naja Helene Hertzum tiltrådte i 2015 som adm. direktør hos Holm & Bertung PR, der har eksisteret i 21 år og tilbyder løsninger inden for PR og kommunikation til mode- og livsstilsbranchen. Med en fortid som chefredaktør på FashionForum og journalist på bl.a. Dagbladet Børsen har Naja Helene Hertzum gennem årene modtaget sin portion pressemeddelelser i inboxen og set eksempler på både de gode og de … mindre gode. Som kommunikationskonsulent hos Carlsberg og siden direktør i PR-bureauet Holm & Bertung PR har hun også fra den anden side af bordet erfaret, hvad der virker, når der skal kommunikeres med pressen.

Praktisk

  • Fredag den 10. november kl. 9-12 (dørene åbner kl. 8.45)
  • Design Society, Frederiksholms Kanal 30-C, 1220 København K
  • Tilmelding senest den 3. november til rsvp@danishfashioninstitute.dk (husk at oplyse navn, virksomhed, CVR nr. og titlen på DAFI Academy'en)
  • Workshoppen henvender sig primært til mindre modevirksomheder, der selv står for PR og kommunikation
  • Der er et begrænset antal pladser, så der kan som udgangspunkt kun tilmeldes 1 person per virksomhed, men man er velkommen til at skrive en kollega på ventelisten
  • Det er gratis at deltage, forudsat at virksomheden besvarer det eftersendte spørgeskema