Modeugens smykkeshowroom ser nye højder

16. Januar 2015

Copenhagen Fashion Week’s eksklusive smykkeunivers The Jewellery Room introducerer ved den kommende modeuge bæredygtige smykker og svenske mærker. Og så vil H.K.H. Kronprinsessen aflægge besøg ved åbningen af showroomet.

Når Danish Fashion Institute, The Danish Jewellers Association og smykkekonsulentvirksomheden Goldmind Communication den 30. januar kl. 10.00 slår dørene op til den fjerde udgave af modeugens smykkeshowroom The Jewellery Room bliver det ekstra særligt. Det skyldes ikke mindst, at Hendes Kongelige Højhed Kronprinsesse Mary aflægger besøg.

Eva Kruse, adm. direktør i Danish Fashion Institute, siger: ”Vi er meget stolte over, at H.K.H. Kronprinsesse Mary aflægger besøg i The Jewellery Room og dermed bakker op om den del af modebranchen, som udgøres af en række smykkebrands, der markerer sig betydeligt på den danske og den internationale modescene – både i forhold til salg og PR.”

Under den kommende modeuge danner The Jewellery Room rammen for i alt 20 smykkemærker, herunder de største danske så som Georg Jensen, Ole Lynggaard Copenhagen, Pandora og Shamballa Jewels, samt flere af de lidt mindre mærker, der dog ligeledes nyder stor opmærksomhed fra modeverdenens mest toneangivende magasiner, blogs og ikoner – heriblandt Maria Black Jewellery, Orit Elhanati og Marlene Juhl Jørgensen.

Bæredygtigt smykkemærke er med
Det bæredygtige smykkemærke Kinraden udstiller ligeledes i The Jewellery Room. Kinraden er frontløber på bæredygtighed inden for smykker, og mærket formår på overbevisende manér at kombinere smukt design med bæredygtige materialer så som den FSC-certificerede ædle træsort Mpingo.

”Selvom vi ser flere og flere smykkemærker arbejde med bæredygtighed, er det de færreste, der som Kinraden formår at integrere det i så høj grad og uden overhovedet at gå på kompromis med æstetikken. Det vil vi utrolig gerne bakke op om, og derfor har vi inviteret
Kinraden med i The Jewellery Room",
siger Charlotte Møbjerg Ansel-Henry, medstifter af Goldmind Communication.

Svenskerne vil også være med
Efterspørgslen fra mærker om at udstille i The Jewellery Room har været stigende siden begyndelsen i 2013. Ikke kun fra danske mærker, men selv på den anden side af sundet står de svenske smykkemærker i kø. Derfor er der denne sæson åbnet op for to svenske
smykkemærker, henholdsvis Ebba Brahe Jewellery og Sophie by Sophie.

Pernille Møbjerg Knudsen, medstifter af Goldmind Communication, siger: ”Vi synes, det er en spændende udvikling, at The Jewellery Room nu tager en lidt mere skandinavisk drejning. ”Scandinavian design” har så stærkt et brand i udlandet, og jeg tror det kan åbne op for mange muligheder for vores udstillere”.

The Jewellery Room finder sted fredag den 30. januar i H.C. Andersen Slottet ved Tivoli fra kl. 10.00–16.00.

Kontaktinformation

Danish Fashion Institute: Cecilie Thorsmark, cecilie@danishfashioninstitute.dk, 26252001
Goldmind Communication: Pernille Møbjerg Knudsen, pernille@goldmind.dk, 22112003
Se mere på www.thejewelleryroom.dk og følg med på Instagram: @thejewelleryroom_official

Pressetilmelding

Presse, der ønsker at dække åbningen den 30. januar skal tilmelde sig på forhånd og senest
den 29. januar kl. 12.00 til pernille@goldmind.dk.
Der vil være følgende fotomuligheder i forbindelse med åbningen:
• Pressebilleder ved H.K.H. Kronprinsessens ankomst til udenfor The Jewellery Room
• Pressebilleder indenfor ved hovedindgangen ved H.K.H. Kronprinsessens ankomst i
  The Jewellery Room, samt mulighed for billeder under åbning ved Pernille & Charlotte
  Møbjerg og Eva Kruse.
• Rundvisning af H.K.H. Kronprinsessen vil efterfølgende foregå uden pressen.